Nemzetközi konferencia a fogyatékkal élő személyek inkluzív oktatásáról Budapesten

Iskolánk rangos szakmai rendezvény külső helyszíne volt, illetve két tanárkollegánk előadóként vett részt a P2i európai projekt záró konferenciáján.

"A befogadáshoz vezető utak" (Pathways to Inclusion, P2i) elnevezésű, három éves nemzetközi Comenius projekt a fogyatékkal élő személyek oktatásához való jogának érvényesülését, a gyakorlati munkát kívánja segíteni. A projekt záró rendezvényét 2012. szeptember 13-14-én tartotta a Fogyatékos Személyeknek Szolgáltató Szervezetek Európai Szövetsége (EASPD).

Az "Inkluzív oktatás és tanulás: Kihívások és lehetőségek" című budapesti konferencia főként az együttnevelés és élethosszig tartó tanulás jelenlegi uniós helyzetének bemutatására, illetve a fennálló kihívásokra adható lehetséges válaszok felvázolására vállalkozott, érintve a tanulás valamennyi formáját az iskola előtti neveléstől egészen a felnőttkori tanulásig.

 

A rendezvényre több mint 40 országból közel 250 résztvevő érkezett, s közel 60 előadót hallgathatott meg. Az aktív műhelymunkák során pedig külföldi és hazai jó gyakorlatok megosztására nyílt lehetőség.

A konferencia előtti napon kísérőrendezvényként 5 fővárosi és két vidéki intézménybe, köztük iskolánkba is szervezett látogatást a Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért.

Az intézménylátogatás során két nemzetközi csoportot fogadtunk. A programban a résztvevők Gyulavári Judit kolléga segítségével általános képet kaptak az iskoláról, majd Fenyvessy Gábor igazgató beszélt a magyar közoktatás rendszeréről, az integráció jogszabályi és intézményi hátteréről.

A látogatók megismerkedhettek az inkluzív oktatás helyi elemeivel, történetével. Az ezt követő óralátogatáson Kajdiné Perlaki Krisztina tanárnő az infokommunikációs technológia és a kooperatív csoportmunka alkalmazási lehetőségeit mutatta be a diákokkal a 12.F osztály irodalom óráján.

A látogatás képei a képgalériában megtekinthetők.

A visszajelzések dicsérték a pedagógusok hozzáállását a tanulókhoz, az oktatás színvonalát és a pedagógusok felkészültségét. A kooperatív (társas) tanulási modell is pozitív visszhangra talált. Többen hangsúlyozták, hogy a kiválasztott magyar fogadóintézmények –így iskolánk, a Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola is- európai mércével mérve is kiemelkedő eredményeket értek el az inkluzív oktatás területén.

A konferencia hivatalos programjában két kolléganőnk, Gyulavári Judit és Kiss Csilla szekció előadást és műhelymunkát tartott a látássérült gyermekek támogatására használt adaptív technológia alkalmazásáról.

A konferencia eredményeit összegző jelentés, valamint az együttnevelésről szóló Budapesti Nyilatkozat és Cselekvési Terv hamarosan elérhető lesz a www.pathwaystoinclusion.eu honlapon.

 

* * * * * * * * * * * * * *

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
<<  Április 2024  >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Dokumentumok

Galéria

Képek